معرفی تجهیزات صنعتی

ساخت وبلاگ

لوله کاروگیت از انواع لوله‌های مدرن پلیمری است و جنس آن از پلی‌اتیلن با دانسیته بالا بوده که معمولاً شامل PE80، PE100 و مواد پلی‌پروپلین است. این لوله‌ها با استفاده از موادهای شیمیایی مانند دوده به مقاومت بالا خواهند رسید.

لوله کاروگیت  (Corrugated pipe)  یک لوله  پلیمری و خرطومی شکل است که سطح بیرونی لوله  اسپیرال ( مارپیچ یا موج دار) و سطح داخلی آن صاف و صیقلی می باشد. اغلب در مکانهایی که نیاز به انعطاف پذیری، استحکام و دوام فوق العاده بالایی داشته باشند به کار برده می شود. شرکت های بزرگی هستند که لوله کاروگیت را تولید می کنند، adspipe.com, pipe-sanat.com, pcpipe.com از جمله شرکت های داخلی و خارجی هستند که لوله کاروگیت را تامین و به کشورهای دیگر نیز ارسال می کنند. ما در این مقاله به صورت تخصصی لوله کاروگیت را بررسی می کنیم پس تا انتها با ما باشید، اما در صورت نیاز، جهت کسب اطلاعات تخصصی بیشتر در مورد لوله کاروگیت و قیمت آن در داخل کشور می توانید به سایت پایپ صنعت خاورمیانه مراجعه کنید.

لوله کاروگیت چیست؟

همان‌طور که حتماً متوجه شده‌اید، این نوع لوله‌ انعطاف‌پذیر بوده و به‌همراه خصوصیت استقامت؛ به جهت زهکشی آب، لوله‌های فاضلاب آدم‌رو، پساب‌های صنعتی و از همه مهم‌تر حمل مواد اسیدی و بازی به‌کارگیری می‌شود. گفتنی است این نوع لوله به دو دسته‌ی مختلف تقسیم‌بندی می‌شود که عبارت‌اند از:

1. لوله‌ی تک جداره (تحت فشار):

از خصوصیات این نوع لوله می‌توان به تحمل فشار داخلی بسیار بالا اشاره کرد و معمولاً از این لوله کاروگیت برای فاضلاب، زهکشی در زمینه کشاورزی و همچنین محافظت از کابل‌های برق و مخابرات استفاده می‌شود.

2. لوله دوجداره (بدون فشار-ثقلی):

از این لوله معمولاً در شبکه‌های کوچک و بزرگ انتقال آب استفاده می‌شود. در کنار این مورد، برای فاضلاب نیز از لوله کاروگیت دوجداره پلی‌اتیلن بدون فشار-ثقلی استفاده می‌شود.

نحوه تولید لوله‌های کاروگیت

به‌طورکلی این نوع لوله‌ها به دو شکل تولید می‌شوند که عبارت‌اند از:

1. لوله‌ی کاروگیت:

این نوع لوله با استفاده از مواد پلی‌اتیلنی به شکل یک تکه قالب‌گیری شده و سپس با انجام پرس شکل می‌گیرد. ضمناً برای متصل شدن این نوع از لوله‌ها معمولاً از واشر یا کوپلر به‌کار گرفته می‌شود.

2. لوله‌ی اسپیرال کاروگیت:

برای ساخت این نوع لوله از دستگاه اکسترود به‌کارگیری می‌شود. در‌واقع پس از استفاده از این وسیله و بعد از آنکه مراحل خنک‌سازی به پایان رسید، لوله‌ها به شکل مارپیچ درآمده و سپس به یکدیگر چسبیده خواهند شد و درنهایت بخش زرد رنگ به لوله کاروگیت افزوده می‌شود. گفتنی است که لوله‌ی اسپیرال کاروگیت به شکل لب‌به‌لب و اکتروژنی به هم وصل می‌شوند.

اطلاعات فنی از لوله‌های کاروگیت

در این بخش قصد داریم به مشخصات فنی این نوع لوله‌ها بپردازیم:

در وهله‌ی اول باید به استاندارد INSO9116-3 و DIN16961-2 در تولید این نوع لوله‌ها بپردازیم. درواقع به‌عبارت دیگر لوله کاروگیت باید فقط با گرانول و پودر و بعضی از دیگر عناصر ترکیب شود و در غیر این صورت استاندارد نخواهد بود. از طرفی پس از تولید این لوله‌ها باید طبق استاندارد‌های EN13476 مورد آزمون قرار بگیرد.

از دیگر مشخصات فنی این لوله‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چگالی و شاخص جریان مذاب:

استاندارد مواد اولیه ISIRI7177-5 و برای محصول نهایی استاندارد .ISIRI9116

مقاومت‌های حلقوی کوتاه و بلند‌مدت:

استانداردهای ISIRI9116 ، ISO9969 و DIN16961.

انعطاف‌پذیری:

استانداردهای ISIRI9116 و EN1446.

شکل ظاهری:

استاندارد ISIRI9116.

کشش خطی جوش:

استاندارد ISIRI9116 و EN1979.

بررسی روش‌های نصب لوله کاروگیت

برای این منظور می‌توان از چند روش استفاده کرد که عبارت‌اند از:

روش جوش لبه‌به‌لبه

این روش ازجمله روش‌های قدیمی اتصال لوله‌های کاروگیت است که درواقع انجام این کار با به‌کارگیری گرما انجام می‌شود. درواقع با توجه به اینکه پلیمرها به گرما مقاومت نشان می‌دهند، اما با توجه به اینکه نقطه ذوب دارند و در این نقطه شکل‌شان را از دست می‌دهند، درنهایت در دمای ذوب به یکدیگر متصل می‌شوند.

روش جوش الکتروفیوژن

این روش از دیگر روش‌های اتصال یا نصب لوله‌های کاروگیت است. از مزیت‌‌های این روش می‌توان به ایمن‌تر و سریع‌تر بودن آن اشاره کرد. به‌طور‌کلی در این روش به جهت اتصال دو لوله کاروگیت از حرارت دادن پلی‌اتیلن که نوعی ترموپلاستیک است، به‌کارگیری می‌شود. به بیان دیگر وقتی لوله‌ها حرارت می‌بینند، نرم شده و سپس به هم متصل می‌شوند.

روش مکانیکی

از پرطرفدارترین روش‌های اتصال لوله‌های کاروگیت، روش مکانیکی است؛ چراکه مزیت‌های فوق‌العاده‌تری نسبت به باقی روش‌ها دارد که مهم‌ترین آن عدم نیاز به ذوب لوله‌هاست. به‌طور‌کلی درواقع در این روش از نر و مادگی استفاده می‌شود که نیاز به مهارت خاصی دارد.

مزیت‌های استفاده از لوله کاروگیت

با توجه به اینکه لوله‌های کاروگیت دارای ویژگی‌ها و مزیت‌های مختلفی است، از آن در موارد مختلف به‌کارگیری می‌شود. از بهترین مزایای این لوله‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- مقاومت در برابر خوردگی.

- مقاومت در برابر انواع موادهای شیمیایی.

- روش‌های اتصال بسیار ساده.

- تعمیر آسان در زمان آسیب دیدگی.

- انعطاف پذیری فوق‌العاده مناسب.

- امکان چکش‌خواری ایده‌ آل.

- امکان تولید در قطرهای بسیار بالا.

- طول عمر بسیار بالا (حداقل 50 سال).

- ضریب اصطکاک پایین.

کاربردهای مختلف لوله کاروگیت

از انواع لوله‌های کاروگیت در موارد مختلف استفاده می‌شود که ازجمله مهم‌ترین این حوزه‌ها و صنایع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

به‌کارگیری از این سیستم در بخش آبیاری.

استفاده از این لوله‌ها در بخش انتقال فاضلاب‌های شهری.

به‌کارگیری از این سیستم در انتقال باران.

استفاده در مواد صنعتی و آب‌‌های سطحی.

به‌کارگیری در سیستم‌های زهشکی.

استفاده از مخازن آب و مایعات.

دلایل انتخاب لوله کاروگیت

در بخش قبلی به حوزه‌هایی اشاره کردیم که از این نوع لوله به‌کارگیری می‌شود، اما حال قصد داریم به دلایل انتخاب این لوله در این صنایع اشاره کنیم:

قوی و انعطاف‌پذیر بودن این لوله‌ها:

این لوله از پلی‌اتیلن سخت تولید می‌شود و از ویژگی‌های آن واکنش‌پذیری پایین شیمیایی آن است. ضمن اینکه زنگ نمی‌زند و در برابر خوردگی نیز به شدت مقاومت است؛ بنابراین به این دلایل است که انتخاب خوبی برای حوزه‌های مختلف خواهد بود.

قیمت لوله کاروگیت:

این لوله‌ها با توجه به ساختاری که دارند از وزن سبکی برخوردار هستند که به‌راحتی می‌توانند بارهای سنگین را تحمل کنند. ضمن اینکه استفاده از پلی‌اتیلن در این نوع لوله‌ها سبب شده است تا از برق کمتری به‌کارگیری شود و در‌نهایت قیمت فروش این لوله‌ها نیز جذاب باشد.

عمر بالای این لوله‌ها:

حتی می‌توان انتظار داشت که این لوله تا 100 سال عمر کنند. به‌طور‌کلی با توجه به اینکه انواع لوله کاروگیت در برابر خوردگی یا موادهای شیمیایی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند؛ بنابراین عمر بالایی خواهند داشت و استفاده از این لوله‌ها برای سال‌های متمادی امکان‌پذیر خواهد بود.

البته در کنار این موارد می‌توان از موارد زیر نیز به‌عنوان دلایل انتخاب این لوله‌ها استفاده کرد:

دوست‌دار طبیعت بودن.

نصب ساده و مقرون‌به‌صرفه.

و...

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مناسبی را درباره‌‌ی لوله کاروگیت به شما عزیزان ارائه دهیم تا اگر در هر حوزه که فعالیت می‌کنید و نیاز به این محصولات داشتید، بتوانید با دقت نظر بیشتری این لوله‌ها را تهیه کنید. پایپ صنعت خاورمیانه، لوله کاروگیت استاندارد با ISO های ثبت شده را در کشورمان ایران تولید می کند و به تمام نقاط ایران و حتی کشورهای همسایه عرضه می کند. جهت ارتباط با این شرکت می توانید با شماره تماس های ۰۲۱۲۲۳۴۷۳۸۹ یا ۰۹۱۲۹۵۴۶۷۰۲ تماس بگیرید. جهت کسب راههای ارتباطی با پایپ صنعت کلیک کنید.

منبع: پایپ صنعت خاورمیانه، صنعت و معدن

معرفی تجهیزات صنعتی...
ما را در سایت معرفی تجهیزات صنعتی دنبال می کنید

برچسب : لوله کاروگیت, , نویسنده : نگین آسمانی neginasemani بازدید : 120 تاريخ : يکشنبه 24 مهر 1401 ساعت: 19:10

چنانچه در صنایع مختلفی فعالیت می‌کنید که برای جابه‌جا کردن و یا نگهداری از انواع مایعات و سیالات نیاز به استفاده از مخزن دارید، مخزن فایبرگلاس یکی از جایگاه‌های مناسب برای این امر به‌شمار می‌آید. این نوع مخازن از قابلیتی برخوردارند که در برابر هر نوع فشاری مقاوم بوده و واکنش‌پذیری بالایی دارند؛ همچنین می‌توانند در برابر شرایط جوی نامساعد، از مواد و مایعات موردنظر شما حفاظت نمایند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایپ صنعت خاورمیانه، چنانچه می‌خواهید راجع به مخازن فایبرگلاس اطلاعات کاملی دریافت کنید یا می‌خواهید از نوع مخازن برای صنعت خود خریداری کنید و کاربرد مخزن فایبرگلاس را در محیط‌ها و صنایع مختلف بررسی کنید تا انتهای این مطلب با ما باشید.

مخزن فایبرگلاس چیست؟

مخزن فایبرگلاس جایگاهی برای نگهداری از آب و سایر مایعات و سیالات به‌شمار می‌آید. فایبرگلاس نمونه‌ای از مواد کامپوزیتی به‌شمار می‌آید که در سال 1983 توسط فردی به نام راسل جیمز Russel Games اختراع شد که از چند جزء متفاوت ساخته‌ شده است. اجزاء تشکیل‌دهنده معمولا به دو دسته ماتریس و تقویت‌کننده تقسیم می‌شوند. ماتریس از مواد پلاستیک یا پلیمر و همچنین فلز یا سرامیک تولیدشده و بخش تقویت‌کننده آن نیز از ذرات و الیاف، ساخته‌ شده است. باید گفت که این مخزن  از جنس رزین و الیاف شیشه تولیدشده و به جهت اینکه مواد فوق، درهم تنیدگی بالایی به‌واسطه استفاده از رزین پیدا می‌کنند، در نتیجه از استحکام و مقاومت بالایی بهره‌مند هستند.

مخزن فایبرگلاس یا کامپوزیتی تحت هر فرآیندی که تولیدشده باشد، بسته به حجم مخزن و نگهداری آب، دارای امتیازاتی است؛ به‌عنوان مثال، مخزن مادولار یا مخزن SMC امروزه مورد توجه زیادی از صنعتگران قرار گرفته است و می‌توان از آن برای نگهداری از آب و مایعات در حجم‌های بالا استفاده کرد.

مخزن فایبرگلاس قیمت های متفاوتی دارد و برای دریافت کامل قیمتهای مربوط به این نوع مخزن ها می توانید به صفحه مخزن فایبرگلاس پایپ صنعت خاورمیانه مراجعه کنید. مشاوران پایپ صنعت بنا به نیاز کار شما و برآورد قیمت می کنند.

مخزن فایبرگلاس چه کاربردی دارد؟

مهم‌ترین کاربرد مخزن فایبرگلاس نگهداری آب است. همان‌طور که می‌دانید، آب هر روز کمیاب‌تر می‌شود اما ارزش آن به‌مراتب افزایش‌ یافته و دیگر نمی‌توان آن را دور ریخت؛ بنابراین بهتر است از آن استفاده دوباره به‌عمل آورد و به‌قول‌معروف آن را بازیافت کرد؛ گفتنی است که در صنعت آب از مخزن فایبرگلاس برای این امر استفاده می‌شود. این مخزن می‌تواند به‌عنوان جایگاهی برای نگهداری آب‌های سطحی و فاضلاب مورداستفاده قرار گیرد؛ زیرا همان‌طور که گفتیم، مخازن فایبرگلاس به دلیل استحکام، وزن کم، مقاومت بالا در برابر خوردگی و استقامت در برابر آب‌وهوا و شرایط جوی مختلف، موردنظر بسیاری از صنعتگران در حوزه‌های مختلف قرار گرفته‌اند.

از ویژگی‌های دیگر مخازن فایبرگلاس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انعطاف‌پذیری بالا
  • امکان نگهداری از آب و انواع سیالات، به‌خصوص سیالات خورنده
  • استقبال از مخازن فایبرگلاس نسبت به مخازن استیل
  • امکان نصب و اجرای آن سر پروژه
  • حفظ و نگهداری آب با کیفیت بالا
  • عدم جرم‌گیری
  • برخورداری از مقاومت مکانیکی بال

معرفی انواع مخزن فایبرگلاس

مخازن فایبرگلاس از لحاظ ظاهری به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند:

مخزن کامپوزیت استوانه‌ای

این مخازن به‌صورت یک استوانه بلند طراحی‌ شده‌اند و می‌توانند حجم آبی در حدود 40 مترمکعب را در خود نگهداری نمایند. اگر می‌خواهید مخزنی تهیه کنید که قادر باشد مقدار آب بالایی را در خود حفظ نماید، لازم است با تولیدکنندگان و مشاوران طراحی و ساخت این محصول صحبت کرده و خواست خود را در این خصوص با آن‌ها در میان بگذارید.

مخزن مکعبی

از دیگر مخازن فایبرگلاسی که نزدیک به دو دهه است در کشور ما تولید می‎‌شود و در خصوص نگهداری از سیالات مختلف، مورد استفاده قرار می‌‎گیرد، مخزن فایبرگلاس یا کامپوزیتی مکعبی است؛ از این نوع مخازن بهتر است جهت نگهداری و جابه‌جایی مایعاتی که دارای PH متعادلی هستند، استفاده گردد.

مخزن زیرزمینی

این نوع مخزن که به مخزن دفنی معروف است، از جنس فایبرگلاس تولیدشده و به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که می‌توان آن را در زیر زمین قرارداد و از آنجا که جنس بدنه آن از یک ماده غیر خورنده تشکیل یافته، بدون هیچ آسیبی می‌تواند در زیر زمین قرار گیرد.

مخزن سطحی

این نوع مخزن که به آن روزمینی هم گفته می‌شود، به‌گونه‌ای طراحی‌شده که قادر است میلیون‌ها گالن از مایعات را نگهداری نماید.

لوله کاروگیت و کاربرد آن

لوله کاروگیت یکی از انواع لوله‌های پلیمری هستند که به دلیل داشتن دو جداره مجزا، با نام لوله پلی اتیلن دو جداره یا لوله پلی اتیلن فاضلابی شناخته می‌شوند. لوله کاروگیت (Corrugated pipe)  یک لوله پلیمری و خرطومی شکل است که سطح بیرونی لوله  اسپیرال (مارپیچ یا موج دار) و سطح داخلی آن صاف و صیقلی می‌باشد. هنگامی‌ که از انواع مخازن نگه‌دارنده مایعات، به‌خصوص مخزن فایبرگلاس استفاده می‌کنید، برای انتقال و یا جابه‌جایی مواد به این مخزن و یا از آن به‌جایی دیگر، نیاز به لوله‌های خاصی است. لوله کاروگیت همان لوله‌ای است که با استفاده از آن می‌توانید بهترین جابه‌جایی را داشته باشید. لوله کاروگیت از انواع لوله‌های پلیمری به‌ شمار می‌آید و دارای دو جداره مجزا است که این شیوه طراحی سبب می‌شود، مایعات و سیالات مختلف، به‌راحتی در آن جریان یابند. این لوله به لوله پلی‌اتیلن دوجداره یا لوله پلی‌اتیلن فاضلابی هم معروف است. سطح بیرونی لوله به صورت اسپیرال یا موج‌دار طراحی‌شده و بخش داخلی آن صاف و صیقلی است، از همین روی مواد داخل آن به خوبی جریان می‌یابد. ویژگی این لوله‌ها آن است که درون‌شان هیچ فشار باری وجود ندارد؛ زیرا فشار موجود، توسط سطح بیرونی مهار و تحمل می‌شود. جهت آشنایی کامل و بررسی انواع لوله کاروگیت و پلی اتیلن دوجداره می توانید به صفحه لوله کاروگیت پایپ صنعت خاورمیانه مراجعه کنید.

جمع‌بندی

با توجه به این موضوع که برای نگهداری، حفظ و جابه‌جایی مایعات، از چه نوع مخازنی استفاده می‌کنید، بر همان اساس نیز باید لوله موردنظر که با این مخازن و مایعات هماهنگی داشته باشد را نیز در نظر بگیرید. در این مطلب سعی کردیم اطلاعات خلاصه‌ای درباره مخزن فایبرگلاس و کاربرد لوله کاروگیت را در اختیار شما قرار دهیم.

منبع : pip-sanat.com ، ایسنا

معرفی تجهیزات صنعتی...
ما را در سایت معرفی تجهیزات صنعتی دنبال می کنید

برچسب : مخزن فایبرگلاس, مخزن کامپوزیت, مخزن نگهداری آب, نویسنده : نگین آسمانی neginasemani بازدید : 89 تاريخ : يکشنبه 24 مهر 1401 ساعت: 18:54

تجهیزات آشپزخانه صنعتی چیست؟ اگر بخواهیم خیلی ساده و واضح به این سوال پاسخ دهیم؛ به تجهیزات و وسایلی گفته می شود که برای راه اندازی رستوران، فست فودی، کبابی، آشپزخانه های اداری و خانگی، جگرکی، کافه نانوا و حتی ساندویچی به بخشی از آنها نیاز دارید. چرا بخشی از آنها؟!چون نیازی نیست وقتی شما میخواهید در رستوران خود غذای فرنگی سرو کنید باید حتما دیگ خورشت پز صنعتی داشته باشید.

تجهیزات رستورانی و آشپزخانه نقش بسیار پر رنگی را در موفقیت یک آشپزخانه ایفا می کند به صورتی که تجهیزات و لوازم آشپزخانه صنعتی با کیفیت و مناسب می تواند به کسب و کار هر رستوران، فست فود یا فود کورتی رونق ببخشد. تجهیزات آشپزخانه مناسب می تواند به روند پخت غذا در رستوران شما سرعت ببخشد و همچنین تجهیزات رستوران صنعتی مناسب می تواند سرعت سرو غذا را در رستوران شما افزایش دهد. اخیرا تجهیزات رستوران و فست در فروشگاههای بزرگی مانند دیجی کالا، ترب، نگین طبخ خاورمیانه و ایمالز به نمایش گذاشته می شود و فروخته می شود اما بسیاری از مردم به صورت تخصصی با تجهیزات آشپزخانه صنعتی و انواع آن آشنا نیستند. برای بررسی موشکافانه تجهیزات آشپزخانه های صنعتی تا انتهای این مقاله با ما باشید.

بنا به اطلاعات جمع آوری شده از سایت وبلاگ فاگور و اطلاعاتی که از سرآشپزان گردآوری کرده است، طبخ یک نوع غذا در رستوران با تجهیزات متفاوت، کیفیت متفاوتی از غذا را به همراه دارد. از این رو مطمئن هستیم که تجهیزات آشپزخانه مناسب بر کیفیت غذای رستوران تاثیر می گذارد. هرچه کیفیت بالاتر باشد قاعدتا رضایت مشتریان را به همراه دارد. نکته ای که تا اینجای مقاله حائز اهمیت است آن است که تجهیزات آشپزخانه می تواند بر بازدهی رستوران تاثیر مستقیمی داشته باشد.

تجهیزات مناسب برای آشپزخانه صنعتی می تواند کلید موفقیت یک رستوران یا آشپزخانه باشد. به صورتیکه دقت در انتخاب برای وسایل و آشپزخانه می تواند تا مدتها رستوران را بیمه کند. به این معنی که تجهیزات در صورت مراقبت صحیح از آنها به درستی کار می کنند. اما تجهیزات رستورانی و آشپزخانه صنعتی چیستند و چه شرکتهایی بهترین برند در سراسر جهان و ایران برای این دسته از تجهیزات صنعتی هستند؟

پاسخ به پرسش به بالا را اگر بخواهیم بدقت پاسخ دهیم امکان آن نیست که شرکتی یا تولید کننده تجهیزات صنعتی بتواند همه تجهیزات آشپزخانه را تولید کند. واضح بیان کنیم که عملا امکانپذیر نیست. چون تعداد این تجهیزات بسیار زیاد است. اما در دنیا و همچنین جمهوری اسلامی ایران شرکتهایی مانند webstaurantstore.com، fagorprofessional.com، negin-tabkh.com و chefstoys.com وجود دارند که می توانند تمام تجهیزات فست فودی، آشپزخانه صنعتی، رستوران و حتی آشپزخانه خانگی را مهیا کنند. این شرکتها یا بهتر بگیم این تولید کننده ها اکثر تجهیزات یک رستوران و آشپزخانه را تامین و توزیع می کنند. برای آگاهی بیشتر نسبت به تجهیزات آشپزخانه صنعتی و قیمت آن در داخل کشور می توانید به صفحه اصلی سایت نگین طبخ خاورمیانه مراجعه کنید و همچنین برای آگاهی از تجهیزات آشپزخانه رستورانی، هتلی و کاترینگ در خارج کشور می توانید به سایت فاگور که در اسپانیا تولید کننده می باشد مراجعه کنید.

تا اینجای مقاله در مورد تجهیزات آشپزخانه های بزرگ و صنعتی صحبت کردیم اما در مورد جزییات آن صحبتی ارائه نشد. در ادامه با انواع تجهیزات در آشپزخانه صنعتی آشنا می شویم و بیشتر به جزییات می پردازیم.

تجهیزات در آشپزخانه های رستورانی را به دسته های زیر تقسیم میکنیم.

  1. تجهیزات پخت غذا شامل تجهیزاتی می شوند که در امور پختن غذا یا سرخ کردن غذا از آنها استفاده می شود. در رستوران های خارجی و فست فودی، گریل صنعتی، سرخ کن صنعتی، اجاق گاز صنعتی از مهم ترین آنها هستند و در رستوران های ایرانی دیگ خورشت پز صنعتی، دیگ پلوپز صنعتی، فر مکن برنج و کباب پز صنعتی از مهم ترین آنها هستند.

تجهیزات سرمایشی یا تجهیزات برودتی، تجهیزاتی هستند که از آنها برای نگهداری مواد غذایی در دمای پایین استفاده می شود. این دما می تواند از 5 درجه ساتیگراد برای نگهداری مواد غذایی مانند سبزیجات تا دمای منفی 30 درجه برای نگهداری مواد غذایی گوشتی و ماهی کاهش یابد. سرد خانه ها، یخچالهای فریزر و صنعتی و بستنی ساز ها در این دسته قرار گرفته اند.

یخسازهای صنعتی از دسته های مهم تجهیزات برودتی هستند که یخ تولید می کنند. یخ ها اخیرا جز لاینفکی از مواد اولیه ی مهم در رستوران های لاکچری می باشند.

تجهیزات شست و شو یا dish-washer ها تجهیزاتی هستند که در امور شست و شو از آنها استفاده می شود. ماشین های ظرفشویی صنعتی یکی از مهم ترین تجهیزات شست و شو در رستوران ها می باشند. ماشین ظرفشویی صنعتی برندهای مختلفی از جمله سیلانوس، اریستارکو، الکترولوکس و هودتایپ اشاره کرد. می توان گفت شرکت های ایتالیایی و اسپانی بیشترین سهم ماشین ظرفشویی صنعتی در کشورمان ایران را دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توان به ماشین ظرفشویی صنعتی به دسته بندی تجهیزات شست و شو در سایت نگین طبخ مراجعه کنید.

تجهیزات فست فود به تجهیزاتی گفته می شود که بیشتر در فست فودی ها از آن استفاده می شود. در فست فودی ها بیشتر، پیتزا، ساندویچ و سوخاری ها و سرخ کردنی ها سرو می شود. فر پیتزا اعم از صندوقی و ریلی، تاپینگ پیتزا، جوجه گردان مرغ بریان، شوتینگ سیب زمینی و سرخ کن صنعتی یا سیب زمینی سرخ کن از موارد پرکاربرد در تجهیزات فست فود می باشد. در این میان سرخ کن های صنعتی از اهمیت بالایی برخوردارند چون هم در رستوران های ایرانی بسیار پرکاربرد هستند و هم در رستوران های فست فودی استفاده زیادی دارند.

سرخ کن ها انواع مختلفی دارند که شامل سرخ کن صنعتی رومیزی گازی برقی، سرخ کن صنعتی رومیزی گازی و سرخ کن های مبله که خودشان تک لگن، 2 لگن و 3 لگن دارند که سرخ کن های گازی بخاطر راحتی کار، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. در این میان سرخ کن صنعتی نگین طبخ خاورمیانه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و سرخ کن های مشابه این شرکت در دیجی کالا هم به فروش می رسد. جهت آشنایی با سرخ کن صنعتی می توانید به دسته بندی مورد نظر در سایت نگین طبخ مراجعه کنید.

ما در 4 مورد بالا، تجهیزات یک رستوران یا فست فود را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین بررسی کردیم که چه شرکتهایی چه وسایلی عرضه می کنند. جهت بررسی بیشتر تجهیزات رستورانی، فست فودی و آشپزخانه صنعتی به صورت تخصصی می توانید به وبسایتهای معرفی شده مراجعه کنید.


مشاوره تجهیزات آشپزخانه صنعتی

امروزه بسیاری از کسانی که می خواهند آشپزخانه یا رستوران برپا کنند در ابتدا نیاز به مشاوره تخصصی دارند. این مشاوره بیشتر برای تهیه و اجرای آشپزخانه های آنهاست. چرا که رستوران داران آگاهی دارند که در صورت عدم تهیه وسایل مناسب، رستوران آنها عمر زیادی نخواهند داشت. البته در کشورمان هستند شرکتهایی که علاوه بر تهیه، نصب و آموزش رایگاه تجهیزات، مشاوره قبل از خرید هم می دهند. یکی از شرکتهای معتبر در زمینه مشاوره تجهیزات آشپزخانه صنعتی، نگین طبخ خاورمیانه است که هم مشاوره تجهیزات اشپزخانه صنعتی را قبل از خرید به مشتریان می دهند و هم دارای نماد اعتماد الکترونیکی است. جهت ارتباط با شرکت مذکور می توانید با شماره های 02144506442 یا 09129546703 ارتباط برقرار کنید یا به وبسایت این شرکت مراجعه کنید.

منبع: فاگور، نگین طبخ

جام جم

معرفی تجهیزات صنعتی...
ما را در سایت معرفی تجهیزات صنعتی دنبال می کنید

برچسب : تجهیزات آشپزخانه صنعتی, تجهیزات رستوران, تجهیزات فست فود, جام جم, نویسنده : نگین آسمانی neginasemani بازدید : 106 تاريخ : يکشنبه 24 مهر 1401 ساعت: 18:40

در برخي موارد غلظت آلاينده‌ها آن‌قدر زياد است که به يک دستگاه جمع‌کننده چربي براي رفع آلودگي و انسداد نياز پيدا مي‌کنيد. چربي گير دستگاهي مفيد و کاربردي براي جداسازي چربي و مواد روغني موجود در آب است؛ درواقع اين دستگاه در تصفيه‌خانه‌هاي فاضلاب مورداستفاده قرار مي‌گيرد. جنس دستگاه‌هاي جمع‌کننده چربي متفاوت است و در مکان‌هايي مانند قصابي ‌، رستوران، شيريني‌پزي، غذاخوري، فست فود، تالارها، آشپزخانه صنعتي و مارکت‌هاي بزرگي که در آن‌ها مرغ يا مواردي از اين قبيل را بسته‌بندي مي‌کنند، استفاده مي‌شود. دستگاه چربي گير رستوران در سطح جهان بسيار پرفروش و کاربردي است؛ دليل اين امر محبوبيت رستوران‌ها و شلوغ بودن آن‌هاست. روش‌هاي مختلفي براي حذف روغن چربي از پساب خروجي وجود دارد، اما مقرون‌به‌صرفه‌ترين آن‌ها، استفاده از روش ثقلي است.

ما در اين مقاله سعي مي کنيم صفر تا 100 چربي گير را براي شما معرفي کنيم. در صورت نياز، براي آگاهي بيشتر نسبت به چربي گير و قيمت ساخت چربي گير فاضلاب و رستوران مي توانيد سايتهاي pub.gov.sg  و pipe-sanat.com مراجعه کنيد. اما ما در اين مقاله بيشتر مباحث را پوشش مي دهيم.

انواع چربي گير

انواع مختلفي از دستگاه‌هاي جمع‌کننده چربي وجود دارد. دسته‌بندي آن‌ها با توجه به جنس بدنه دستگاه عبارت است از:

  • دستگاه گريس تراپ بتني

قديمي‌ترين نوع دستگاه جمع‌کننده چربي، مدل بتني آن است که در برخي موارد هنوز هم از آن استفاده مي‌شود. سيمان تيپ 5 يا ضد سولفات براي ساخت بدنه اين نوع سازه‌ها به‌کاربرده مي‌شود. باوجود بالا بودن قدرت تجزيه باکتري‌هاي بي‌هوازي بتن، در مقابل خورندگي ناشي از اين نوع باکتري‌ها ناتوان است. در بدنه داخلي و بيروني برخي از اين دستگاه‌ها، ايزوگام به‌کاررفته است؛ اما قير از ويژگي چربي‌دوست بودن برخوردار است که باعث مي‌شود فرايند تميزکاري با سختي صورت بگيرد. استفاده از اين نوع جمع‌کننده چربي پيشنهاد نمي‌شود.

  • چربي گير فايبرگلاس

بتن در مواجهه با برخي مواد، اثر خوردگي دارد؛ اما فايبرگلاس چربي‌گريز و آب‌دوست است و براي اين کار مي‌تواند انتخاب مناسب‌تري باشد. فايبرگلاس امروزه با مزاياي بسياري که دارد در صنعت آب و فاضلاب موردتوجه افراد قرارگرفته است. تحمل دماي بالا و چربي‌گريزي ازجمله مزايايي هستند که سبب شده است مهندسان صنعت آب و فاضلاب از فايبرگلاس براي توليد دستگاه چربي گير استفاده نمايند. اين نوع دستگاه در کشورمان بسيار پر استفاده است. براي کسب اطلاعات بيشتر نسبت به چربي گير فايبرگلاس، چربي گير رستوران يا چربي گير فاضلاب مي توانيد به سايت پايپ صنعت خاورميانه مراجعه کنيد، همچنين براي آگاهي از قيمت چربي گير در داخل ايران مي توانيد به سايت پايپ صنعت خاورميانه مراجعه کنيد.

دستگاه جمع‌کننده چربي فايبرگلاس به شکل استوانه افقي، عمودي يا مکعب مستطيل توليد و به بازار عرضه مي‌شود. اين دستگاه با سطح مقطع استوانه، گوشه‌هاي کمتري دارد که در مقايسه با سطح مقطع مکعب مستطيل، از مزيت‌هاي بيشتري برخوردار است. مقاومت مکانيکي اين دستگاه با سطح مقطع استوانه، نسبت به مکعبي بيشتر است و مدل استوانه‌اي را مي‌توان بدون سازه نگهبان درون خاک استفاده کرد.

  • چربي گير کامپوزيت

چربي گير کامپوزيت با پلي‌اتيلن سنگين توليد مي‌شود؛ از مهم‌ترين مزاياي آن راحتي توليد و مقاومت بالا در مقابل انواع مواد شيميايي حاصل از شست‌وشوي ظروف است که باعث شده اين دستگاه براي استفاده مناسب باشد. امروزه اين مدل از دستگاه‌ها موردتوجه فراواني قرارگرفته است. مدل کامپوزيتي داراي مزايايي همچون تميز کردن آسان و استفاده کمتر از آب، مقاومت در برابر نمک و ديگر مواد شيميايي، طول عمر مفيد تا 50 سال، نصب بسيار آسان و بدون نياز به تعمير و نگه‌داري، جلوگيري از رشد باکتري يا قارچ، توليدشده از مواد کاملاً قابل بازيافت، داراي ديسک کنترل جريان ورودي، مقاوم در برابر اسيدهاي خورنده، قابل جابه‌جايي و مهروموم مضاعف براي جلوگيري از بوي احتمالي است. اين نوع دستگاه قابليت استفاده در رستوران، هتل‌ها، آشپزخانه‌هاي تجاري و کليه مراکز تهيه غذا است.

  • چربي گير استيل ضدزنگ

مي‌توان گفت به‌طور تقريبي در تمام دنيا بهترين نوع چربي گيرها، نوع استيل ضدزنگ آن است. اين محصول از هزينه بالايي در توليد برخوردار است؛ به همين دليل تاکنون چندان موفق به جلب توجه خريداران نشده است. اين دستگاه مزاياي بسياري دارد که عبارت‌اند از: مکانيزم قوي در جداسازي فاضلاب، به حداقل رساندن هزينه‌هاي تميز کردن يا زهکشي، از بين بردن بوي نامطبوع، داراي بهترين کيفيت در ميان ديگر انواع اين محصول، مقاومت بالا در مقابل دماي پساب خروجي، ساخت‌وساز بدون خوردگي اتصالات، مهروموم هوا، و کاهش امکان نشت پساب به تأسيسات آشپزخانه.

<** ادامه مطلب... **>

مزاياي چربي گير

انواع دستگاه‌هاي جمع‌کننده چربي از مزايايي برخوردار هستند، اما به‌طورکلي يک دستگاه خوب از ويژگي‌هاي ذيل برخوردار است:

  1. جلوگيري از ورود روغن و چربي از فاضلاب به منهول ها و ديواره‌هاي چاه جاذب
  2. سازگاربامحيط‌زيست
  3. بي‌خطر براي انسان‌ها
  4. سرعت‌بالا در ساخت، نصب و راه‌اندازي
  5. مقاومت در برابر خوردگي
  6. وزن مناسب و سهولت در حمل‌ونقل
  7. غير رسانا
  8. سهولت در خروج چربي‌ها
  9. از بين بردن مواد نامحلول
  10. کاهش بار آلودگي فاضلاب
  11. جلوگيري از پرشدن سريع چاه
  12. پايين آوردن بار آلودگي فاضلاب براي ورود به مراحل بعد تصفيه‌خانه

[ادامه مطلب]

نحوه کار دستگاه چربي گير

سيستم دستگاه جمع‌کننده چربي بر مبناي اصول ثقلي يا گرانشي کار مي‌کند و شبيه يک مخزن است که فاضلاب گرم از سينک‌هاي آشپزخانه وارد آن مي‌شوند. پس از ورود فاضلاب گرم به دستگاه، عملکرد آن به‌صورت يک حوضچه آرامش مي‌شود و تا هنگام جدايي کانال چربي از فاضلاب، جريان آب را کنترل مي‌کند. در فاضلاب رستوران و آشپزخانه‌هاي صنعتي، سرعت جريان خروجي توسط يک بافل يا ديوايدر به همراه پکينگ‌هاي مديا کنترل مي‌شود. عمل هيدروليز يعني فرآيندي که ذرات جامد پيچيده در اثر واکنش با آب تجزيه مي‌شوند در داخل دستگاه صورت مي‌گيرد.

به‌طورکلي وقتي دماي فاضلاب درون دستگاه جمع‌کننده چربي کاهش پيدا مي‌کند، چربي‌ها جدا و به گليسرول‌ها و اسيدهاي چرب تجزيه مي‌شوند. چگالي گليسرول‌ها در مقايسه با آب بيشتر است و به‌عنوان چربي‌هاي جامد در پايين حل مي‌شوند. اسيدهاي چرب از آب سبک‌ترند و در بالاي دستگاه شناور مي‌مانند. پس از جدايي گليسرول و اسيدهاي چرب در اثر گرانش، بقيه پساب فاضلاب از مخزن خارج مي‌شوند. ميزان کارايي دستگاه در جداسازي چربي به عواملي همچون دما، اندازه ذرات چربي، ويسکوزيته و زمان احتباس بستگي دارد.

سخن پاياني

يکي از دغدغه‌هاي افراد براي فاضلاب‌هاي صنعتي مانند آشپزخانه‌ها، رستوران‌ها، شيريني‌پزي‌ها، قصابي‌ها و ديگر مشاغل، وجود روغن در فاضلاب است. براي رفع اين مشکل راه‌هاي مختلفي وجود دارد که يکي از مهم‌ترين و پرکاربردترين آن‌ها استفاده از دستگاه چربي گير فاضلاب است. اين دستگاه‌ها با مکانيزم و عملکردي که دارند، طي فرايندي چربي را از آب جدا مي‌کنند. دستگاه جمع‌کننده چربي انواع مختلفي مانند فايبرگلاس، استيل ضدزنگ، تراپ بتني و کامپوزيت دارد.

ازجمله مزاياي استفاده از يک دستگاه خوب عبارت‌اند از: سازگاربامحيط‌زيست، بي‌خطر براي انسان‌ها، سرعت‌بالا در ساخت و نصب، مقاومت در برابر خوردگي، وزن مناسب و سهولت در حمل‌ونقل، غير رسانا، سهولت در خروج چربي‌ها، از بين بردن مواد نامحلول. دستگاه جمع‌کننده چربي براي فاضلاب‌ها بسيار ضروري است و بايد از آن استفاده کنيد تا با مشکلات مختلف فاضلاب مواجه نشويد. انسداد فاضلاب باعث ايجاد نامطبوع مي‌شود که در کار شما و از دست دادن مشتريان بسيار تأثير مي‌گذارد. متاسفانه کشور ما به دليل عدم دسترسي به برخي از مواد اوليه، نمي توانند کيفيت دستگاه هاي خود در زمينه انتقال آب و فاضلاب را بالا ببرند. اما در چند سال اخير بعضي از شرکت هاي و بنگاههاي خوب کوچک توانسته اند با رقباي خارجي خود رقابت کنند و حتي دستگاهي بهتر از دستگاه نمونه خارجي خود توليد کنند.

منبع: pipe-sanat.com, pub.gov.sg

چربي گير چيست؟

معرفی تجهیزات صنعتی...
ما را در سایت معرفی تجهیزات صنعتی دنبال می کنید

برچسب : چربی گیر چیست؟, چربی گیر فاضلاب, چربی گیر رستوران, قیمت چربی گیر, نویسنده : نگین آسمانی neginasemani بازدید : 109 تاريخ : يکشنبه 24 مهر 1401 ساعت: 18:13

جوجه گردان مرغ بریان بخش جدایی ناپذیر آشپزخانه‌های صنعتی است. به دلیل محبوبیت غذای خوشمزه و لذیذی همچون مرغ بریان صاحبان رستوران‌ها و مغازه‌های فست فود آشپزخانه‌های خود را به این دستگاه پرکاربرد مجهز کرده‌اند. دو نوع دستگاه مرغ بریان خانگی و صنعتی در بازار موجود است که با کارکردهای متفاوتی به فروش می‌رسند..تفاوت عمده‌ی این دو نوع دستگاه در ابعاد و اندازه، تعداد سیخ‌ها، جنس بدنه‌ی دستگاه، نوع شعله و ورق به کار رفته در آنها است. با ما باشید تا انواع دستگاه جوجه گردان مرغ بریان را به شما معرفی کنیم.  همانگونه که در سایتهای معتبر در سراسر جهان مانند webstaurantstore.com, restaurantsupply.com, negin-tabkh.com و catering-appliance.com  ذکر شده است، دستگاه جوجه گردان مرغ بریان همراه با سرخ کن صنعتی و شوتینگ سیب زمینی عرضه می گردد. در انتهای این مقاله در مورد یکی دیگر از وسایل مورنیاز آشپزخانه‌های صنعتی تحت عنوان شوتینگ سیب زمینی نیز مطالبی ذکر کرده‌ایم.

انواع دستگاه مرغ بریان خانگی و صنعتی

همانطور که ذکر کردیم در یک دسته بندی کلی می‌توان دستگاه جوجه گردان مرغ بریان را به دو نوع خانگی و صنعتی تقسیم بندی کرد. در ادامه هرکدام از این دو نوع دستگاه را بررسی کرده‌ایم.

دستگاه جوجه گردان مرغ بریان خانگی

مشخصه‌ی اصلی جوجه گردان مرغ خانگی کوچک بودن ابعاد و اندازه‌ی آنها نسبت به دستگاه‌های صنعتی است. در واقع این دستگاه‌ها ظرفیت کمتری نسبت به دستگاه‌های صنعتی دارند و در هر بار استفاده تعداد کمی مرغ را بریان می‌کنند.

اجزای دستگاه جوجه گردان خانگی

به‌طور کلی جوجه گردا‌ن های خانگی ساختار و عملکردی شبیه به هم دارند. این دستگاه‌ها دارای سیخ، شعله، سینی و چراغ‌ هستند. برای بخش خارجی جوجه گردان خانگی از متریالی همچون ورق و پروفیل استفاده شده است. ضخامت این ورق‌ها یک تا دو میلی‌متر است و با آرگون به یکدیگر متصل می‌شوند. در ادامه اجزای این دستگاه و کاربردهای آن را بیان کرده‌ایم:

  • سینی: در تمام دستگاه‌های جوجه گردان مرغ بریان یک سینی جهت جلوگیری از ریختن روغن و ضایعات مرغ به کف دستگاه تعبیه شده است. این سینی غالباً از جنس گالوانیزه یا استنلس است.
  • سیخ: سیخ‌ها بخش اصلی جوجه گردان هستند و وظیفه‌ی نگهداری مرغ‌ها را برعهده دارند. انواع دستگاه جوجه گردان مرغ بریان تک سیخ، سه سیخ و پنج سیخ در بازار موجود هستند. بنابراین شما میتوانید بسته به نیازتان مورد مناسب را تهیه نمایید.
  • شعله: شعله‌ها به منظور بریان کردن مرغ‌ها در دستگاه قرار داده می‌شوند. برخی از دستگاه‌های جوجه گردان مرغ بریان با گاز شهری کار می‌کنند؛ برخی نیز با گاز کپسولی.
  • چراغ‌ها: تمام دستگاه‌های جوجه گردان دارای چراغ‌هایی در داخل و بیرون دستگاه هستند. این چراغ‌ها داخل دستگاه را روشن می‌کنند و ما می‌توانیم درجه‌ی سوخاری شدن مرغ را ببینیم.

همچنین بدنه‌ی دستگاه جوجه گردان مرغ بریان از متریال مقاوم، ضد ضربه و قابل شستشو ساخته شده است. در قسمت جلویی تمامی این دستگاه‌ها شیشه‌ی مقاوم در برابر حرارت قرار دارد.

قیمت دستگاه جوجه گردان خانگی مرغ بریان

در بازار شاهد تعداد زیادی دستگاه جوجه گردان مرغ بریانی خانگی هستیم که در اندازه‌های گوناگون و با ظرفیت متنوع به فروش می‌رسند. قیمت دستگاه جوجه گردان به سایز و ظرفیت آن، برند و تعداد محصولی که خریداری می‌کنید بستگی دارد.

در هر حال با خرید دستگاه جوجه گردان از مکان‌های معتبر می‌توانید دستگاهی باکیفیت و با قیمت مقرون به صرفه را تهیه نمایید. جهت آگاهی بیشتر نسبت به بررسی، خرید و قیمت دستگاه جوجه گردان مرغ بریان می توانید به سایت نگین طبخ خاورمیانه در داخل کشور و همچنین سایت فاگور در خارج کشور مراجعه کنید.

اجزای دستگاه جوجه گردان صنعتی مرغ بریانی

دستگاه‌های جوجه گردان صنعتی دارای ساختاری شبیه به هم هستند و تفاوت عمده‌ی آنها در تعداد و اندازه‌ی سیخ‌ها است. به‌طور کلی این دستگاه‌ها دارای سینی کف زیر سیخ‌ها، چرخ‌های قابل ریگلاژ جهت حمل وجابه‌جایی آسان، شیشه‌های ۶ الی ۱۰ متری مقاوم در برابر حرارت، لامپ‌های بیرونی و داخلی جهت روشن کردن فضای دستگاه و شعله جهت بریان کردن مرغ‌ها هستند.

بهترین دستگاه جوجه گردان

دستگاه‌ جوجه گردان مرغ بریان چه صنعتی و چه خانگی، در دسته‌ی وسایل پرخطر آشپزخانه قرار دارد. بنابراین باید دارای گواهی استاندارد و نشان ملی استاندارد ایران باشد. همچنین حتی بهترین دستگاه جوجه گردان نیز ممکن است با خرابی مواجه شود و نیاز به تعمیر داشته باشید. بنابراین برخورداری از گارانتی و خدمات پس از فروش یکی از ویژگی‌های بهترین دستگاه جوجه گردان‌ خانگی و صنعتی به شمار می‌رود.

نکته‌ی دیگری که در مورد جوجه گردان‌های مرغ بریان وجود دارد، متریال مورد استفاده در ساخت بدنه‌ و قسمت‌های مختلف آن است. این دستگاه همیشه در معرض حرارت قرار دارد بنابراین بدنه و شیشه به کار رفته در آن باید علاوه بر ضد ضربه بودن در برابر حرارت نیز مقاوم باشد.

قیمت دستگاه جوجه گردان مرغ بریان

با مراجعه به مراکز معتبر فروش دستگاه جوجه گردان مرغ بریان می‌توانید دستگاهی باکیفیت و استاندارد تهیه کنید. همچنین اگر برای خرید این دستگاه به فروشندگان عمده مراجعه کنید می‌توانید دستگاه جوجه گردان مرغ بریان را با قیمت ارزان‌تری خریداری نمایید.

شوتینگ سیب زمینی و همبرگر

شوتینگ سیب زمینی و همبرگر یکی از دستگاه‌های مورد نیاز در آشپزخانه‌های صنعتی است. این دستگاه با برق کار می‌کند و جهت گرم نگه داشتن سیب‌زمینی و همبرگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه موردنظر دارای المنت تابشی و حرارتی است. این دستگاه معمولاً طراحی ظاهری زیبایی دارد و از لامپ‌هایی برای نورپردازی برخوردار است. همچنین به دلیل کوچک بودن قابلیت جابه‌جایی آسان و قراردهی بر روی میز را دارد. شوتینگ سیب زمینی از وسایل مهم در تجهیزات فست فود و رستوران هایی است که غذای فست فودی سرو می کنند. جهت آگاهی کامل از نحوه خرید و قیمت شوتینگ سیب زمینی می توانید به سایت ایرانی negin-tabkh.com  مراجعه کنید.

کلام آخر

در این مقاله راجع به انواع دستگاه جوجه گردان مرغ بریان و بررسی اجزای فنی این دستگاه‌ها صحبت کردیم. همچنین یادآور شدیم که با توجه به محبوب بودن مرغ بریان، بسیاری از رستوران‌ها و آشپزخانه‌های صنعتی به دستگاه‌های جوجه گردان مرغ بریانی مجهز شده‌اند. این دستگاه‌ها در مدل‌ها و طرح‌های متنوعی تولید می‌شوند. بنابراین شما باید بسته به نیاز خود دستگاه مناسب را خریداری کنید.

قیمت جوجه گردان نیز بر اساس سایز و ظرفیت دستگاه متفاوت است. شما می‌توانید با خرید از مراکز معتبر فروش دستگاهی باکیفیت و قیمت مناسب را تهیه کنید. با این وصف نگران خرید مطمئن از فروشگاههای اینترنتی تجهیزات آشپزخانه صنعتی و فست و فود نباشید. شما با مراجعه به سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیکی می توانید بهترین و ارزانترین خرید را داشته باشید. برای دسترسی به صفحه تجهیزات آشپزخانه صنعتی نگین طبخ و خریدی مطمئن می توانید به سایت نگین طبخ در داخل کشور مراجعه کنید. یا می توانید با شماره های ۰۲۱۴۴۵۰۶۴۴۲ و ۰۹۱۲۹۵۴۶۷۰۳ تماس بگیرید.

توجه کنید جوجه گردان هم در منازل کاربرد زیادی دارد و هم در رستوران ها و فست فودی ها، اگر جز آن دسته نیستید که برای خرید جوجه به فست فودی ها مراجعه کنید. می توانید یک دستگاه را برای منزل خود خریداری کنید. این دستگاه انواع مختلفی دارد و قیمت دستگاه خانگی آن به نسبت پایین است و از ۲ میلیون تومان شروع و تا قیمت ۱۰ میلیون هم می رسد.

معرفی کامل جوجه گردان مرغ بریان

معرفی تجهیزات صنعتی...
ما را در سایت معرفی تجهیزات صنعتی دنبال می کنید

برچسب : جوجه گردان مرغ بریان, جوجه گردان, نگین طبخ خاورمیانه, نویسنده : نگین آسمانی neginasemani بازدید : 652 تاريخ : يکشنبه 24 مهر 1401 ساعت: 17:28

تجهیزات آشپزخانه صنعتی شما به نوع منویی که می‌توانید سرو کنید، کیفیت غذای شما و حتی کارایی آشپزخانه شما کمک می‌کند. اگرچه برخی از تجهیزات آشپزخانه مانند یخچال و فریزر صنعتی یا اجاق گاز صنعتی وجود دارد که شما آن‌ها را بدیهی می‌دانید،، اما ابزار و تجهیزات دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

ابزار و تجهیزاتی که رستوران شما روی آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند می‌تواند کسب‌وکار شما را رونق دهد و یا موجب شکست آن شود. بنابراین انتخاب تجهیزات آشپزخانه صنعتی با کیفیت بسیار حائز اهمیت است. در اینجا، ما به گزارش نگین طبخ خاورمیانه 12 ابزار و تجهیزات ضروری آشپزخانه صنعتی که هر رستورانی برای موفقیت نیاز دارد، نگاه می‌کنیم.

 

تجهیزات پخت غذا

 تجهیزات پخت غذا در آشپزخانه صنعتی عموماً شامل مایکروفر، دیگ چلوپز صنعتی، چرخ گوشت صنعتی، دیگ خورشت پز صنعتی، باربیکیو، سرخ‌کن صنعتی، اجاق گاز صنعتی، کباب‌پز صنعتی، سیخ صنعتی، اجاق پلوپز صنعتی، اجاق گریل صنعتی، ماهیتابه گردان صنعتی و فر صنعتی است که در ادامه به اساسی‌ترین آن خواهیم پرداخت.

1. فر صنعتی

فرهای صنعتی به شما این امکان را می‌دهند که فهرست بلندبالایی از اقلام منو از نان تازه گرفته تا شیرینی و از کاسرول گرفته تا گوشت‌های کاملاً بریان شده تهیه کنید. آن‌ها پخت‌وپز با ظرفیت بالا را با کیفیت زیادی متناسب با اندازه آشپزخانه و تقاضای مشتری ارائه می‌دهند. طرح‌های فرهای زیادی از فر‌های پیتزا گرفته تا آن‌هایی که به‌طور خاص برای سینی‌های محصولات پخته شده طراحی شده‌اند، وجود دارد؛ بنابراین، منو و نوع رستوران شما به شما کمک می‌کند تا نوع فر یا فرهای موردنیاز خود را انتخاب کنید، از جمله:

  • فرهای همرفتی صنعتی برای کیک، کلوچه، کبابی کردن، برشته کردن و خشک کردن
  • فرهای کامبی یا پخت ترکیبی صنعتی برای بخارپز کردن، کباب کردن و پختن
  • فر پیتزا
  • فرهای ریلی برای اقلام ثابت و سریع پخت برای مدت زمان مشخصی که برای چیزهایی مانند نان شیرینی برشته شده و ساندویچ صبحانه یا نان پنیری ایده ال هستند.

شما به راحتی می‌توانید تمامی تجهیزات آشپزخانه صنعتی را به صورت آنلاین از شرکت نگین طبخ خاورمیانه تهیه کنید. شرکت تجهیزات نگین طبخ خاورمیانه یکی از بهترین ارائه‌کنندگان تجهیزات آشپزخانه صنعتی است که شما به راحتی می‌توانید علاوه بر بررسی کامل تجهیزات مختلف، از مشاوره کادر حرفه‌ای و متخصص، این شرکت بهره ببرید.

 

2. اجاق صنعتی

اجاق‌های صنعتی برای تهیه انواع غذاهای پخته شده در قابلمه و ماهیتابه از ماکارونی گرفته تا سس و غذاهای گوشتی ایده ال هستند. شما می‌توانید بین اجاق گاز یا برقی یکی را انتخاب کنید، با اجاق گازی می‌توان شعله را فراهم کرد که استاندارد طلایی برای سرآشپزها است.

3. گریل گازی یا برقی

رستوران‌هایی که می‌خواهند استیک کامل یا فیله ماهی سالمون را کباب کنند، گریل کلاسیک را انتخاب می‌کنند. با این حال، رستوران‌هایی که در صبحانه‌های تمام روز یا فهرست متنوعی از ساندویچ‌ها تخصص دارند، همگی از گریل سود می‌برند. به خاطر داشته باشید که کباب‌پزها نیاز به تهویه مناسب دارند و فضا را اشغال می‌کنند، بنابراین همه رستوران‌ها نمی‌توانند یک گریل داخلی را در خود جای دهند.

  1. مایکروویو

بسیاری از سرآشپزها ممکن است مایکروویو را در آشپزخانه خود در نظر بگیرند. از آنجایی که اکثررستوران‌ها کارکنانی برای آماده کردن هر غذای تازه ندارند، مایکروویوهای تجاری برای همه کارها از گرم کردن مجدد غذا گرفته تا یخ زدایی و تا تهیه بخارپز کردن سبزیجات تازه مفید هستند.

تجهیزات برودتی

تجهیزات برودتی در آشپزخانه صنعتی عموماً شامل یخ‌ساز صنعتی، کانتر رویه مسطح، کانتر بین اجاقی، یخچال فریزر صنعتی، شیر سردکن صنعتی، آبسردکن صنعتی، یخ در بهشت ساز، سردخانه صنعتی، ساندویچ پانل، بستنی‌ساز قیفی، یخچال صنعتی قصابی، یخچال صنعتی کبابی است که در ادامه به اساسی‌ترین آن خواهیم پرداخت.

5. یخچال فریزر صنعتی

همه رستوران‌ها برای تازه نگه داشتن غذا به فریزر و یخچال تجاری نیاز دارند. فریزرها همچنین به اقتصاد رستوران شما کمک می‌کنند، چراکه به شما امکان می‌دهند مواد غذایی بیشتری را به صورت عمده خریداری کنید. با این حال، بسیاری از رستوران‌ها ترجیح می‌دهند فقط گوشت تازه سرو کنند. سردخانه تجاری شما باید مواد غذایی را در دمای ایمن مطابق با بهترین شیوه‌های نگهداری مواد غذایی نگهداری کند. می‌توانید بین فهرست طولانی یخچال‌ها، از مدل‌های کانتر رویه مسطح، کانتر بین اجاقی و یخچال درب برگشت‌پذیر یکی را انتخاب کنید. همه چیز به نحوه تنظیم و محیط آشپزخانه و نوع منویی که سرو می‌کنید بستگی دارد. رستوران‌های بزرگ‌تر ممکن است یخچال و فریزر بزرگ تر را ترجیح دهند، زیرا فضای ذخیره‌سازی بیشتری دارند.

تجهیزات تهویه

6. تهویه

اجاق‌های گاز صنعتی به تهویه مناسب آشپزخانه برای اطمینان از جریان هوای صحیح و بهبود کیفیت هوای آشپزخانه و رستوران نیاز دارند. سیستم تهویه شما نیاز به یک هود تهویه دارد که مطابق با قوانین ایمنی باشد. برای اجاق‌های گاز و اجاق‌های گریل صنعتی که در آن چیزهایی مانند گوشت می‌پزید، به حجم هوای بیشتری نیاز دارید.

تجهیزات آماده‌سازی

7. غذاساز صنعتی

غذاسازها در آشپزخانه‌های شلوغی که منو به برش، خرد کردن، مخلوط کردن و پوره کردن زیادی نیاز دارد، منجر به انجام سریع کارها می‌شود. غذاسازهای کوچکتر برای درست کردن سس‌ها، دیپ‌ها و چاشنی‌ها نیز عالی هستند. انواع غذاساز صنعتی عبارت‌اند از:

  • غذاساز کاسه‌ای برای برش یا خرد کردن مواد غذایی.
  • چرخ‌گوشت برای کارهای سنگین‌تری مانند خرد کردن و چرخ کردن گوشت.

8. میکسر یا همزن

اگر غذاهای پخته زیادی تهیه می‌کنید، میکسر ضروری است. شما می‌توانید یکی از موارد زیر را انتخاب کنید:

  • همزن‌های دستی ایده‌ال برای چیزهایی مانند سس و سوپ.
  • میکسرهای رومیزی برای چیزهایی مانند کلوچه، کیک یا نان.
  • دستگاه‌های همزن و پخت (داغ زن) برای دسته‌های بزرگ‌تر از محصولات پخته شده، یا جایی که ظرفیت بالاتر است.

9. اسلایسر صنعتی

اسلایسرها برخلاف غذاساز‌ها، برای برش دادن گوشت، کالباس و پنیر طراحی شده‌اند. آن‌ها بیشتر در اغذیه‌فروشی‌ها و ساندویچ‌فروشی‌ها یافت می‌شوند.

تجهیزات شست‌وشو

تجهیزات شست‌وشو در آشپزخانه صنعتی عموماً شامل چربی گیر، سیخ شور اتوماتیک، ماشین ظرف‌شویی صنعتی، سینک صنعتی، سبد ماشین ظرفشویی، وان استیل شست‌وشو است که در ادامه به اساسی‌ترین آن خواهیم پرداخت.

10. سینک ظرفشویی

سینک‌های صنعتی نقش‌های مختلفی را در آشپزخانه‌های تجاری ایفا می‌کنند، از پروتکل‌های ایمنی مانند شستن دست‌ها و ظروف گرفته تا تمیز کردن و تهیه غذا. در بیشتر موارد، رستوران‌ها به سینک شستشوی سه لگن و ماشین ظرفشویی تجاری نیاز دارند. یک سینک جداگانه نیز برای شستن دست مورد نیاز است. سینک‌ها شامل:

  • سینک‌های محفظه‌ای که در آن می‌توانید ابزار، ظروف و غیره را بشویید و ضدعفونی کنید.
  • سینک بار برای تخلیه نوشیدنی‌های ناتمام و یخ فرو می‌رود.
  • سینک‌های با سه لگن (دو لگن بزرگ و یک لگن کوچک با امکان دفع زباله) برای ریختن و دفع ضایعات مواد غذایی.
  • سینک شستشوی دست‌ها برای کاهش خطر آلودگی ناشی از ضایعات مواد غذایی و باکتری‌ها.
  • سینک‌های ظرفشویی قابل حمل برای رستوران‌های سیار

تجهیزات سرو غذا

 

  1. سالاد بار گرم

 

میز بخار یا سالادبار گرم را می‌توان برای گرم نگه داشتن غذاها در دمای ایمن استفاده کرد تا بتوان آن‌ها را به سرعت بدون افت کیفیت سرو کرد. آن‌ها برای خدمات به سبک کافه تریا عالی هستند و همچنین می‌توانند برای رستوران‌های سلف‌سرویس با بوفه استفاده شوند.

 

  1. یخ‌ساز 

یخ‌ساز برای سرو نوشیدنی‌ها و کوکتل‌های خنک ضروری است، اما می‌تواند برای سرو غذا برای غذاهایی مانند صدف یا کوکتل میگو نیز استفاده شود. رستوران‌های شلوغ با کافه‌ها باید دستگاه‌های یخ‌ساز با سطل یخ بخرند تا یخ آماده استفاده باشد.

اگر  قصد دارید یک آشپزخانه صنعتی کاملاً باکیفیت را بازسازی کنید یا شروع کنید؟ پس ممکن است به تجهیزات آشپزخانه صنعتی نیاز داشته باشید. تجهیزات آشپزخانه صنعتی نگین طبخ خاورمیانه نسخه کاملاً به روز ظروف، تجهیزات و ابزارلازم را برای آشپزخانه و رستوران شما تهیه می کند. تجهیزات آشپزخانه مناسب دروازه ای به آشپزخانه تجاری موفق شما خواهد بود.

جهت آگاهی بیشتر نسبت به تجهیزات ضروری به آشپزخانه صنعتی می توانید به سایت negin-tabkh.com یا webstaurantstore.com مراجعه کنید.

منبع خبر

معرفی تجهیزات صنعتی...
ما را در سایت معرفی تجهیزات صنعتی دنبال می کنید

برچسب : تجهیزات ضروری آشپزخانه ها, نویسنده : نگین آسمانی neginasemani بازدید : 91 تاريخ : چهارشنبه 13 مهر 1401 ساعت: 6:22